Aussiedrömen del 1

Innan jag skriver något så vill jag bara att ni ska ha några meningar klart för er!

* Varge del kommer inte va jätte lång!
* Jag kommer minst ha 10 delar eller mera.
* Kom inte med en massa duma kommentarer!
* De här är en novell berättelse.

Aussiedrömen del 1


Jag går upp tidigt på morgonen för att hinna äta frukost och fixa mig och gå ut med min hund. Jag tar kopplet i handen låser upp dören och går ut. Varge morgon måste jag minst vara ute en halv timme med min hund. Alltså måste jag vakna halv 7.  De är inte roligt att gå ut med min hund! För nu kommer vi nämligen till den mest sorliga delen av mitt liv... Jag har ju INGEN hund! Mamma vill att jag ska visa att jag kan ta hand om en hund, kunna gå ut med den på morgornen så att den hinner göra sina behov och fylla vattenskålar med vatten. TRÅKIGT för min del!
Om jag klarar detta i 2 hela månader så kommer jag få min helt egna Aussie som jag kan tävla, träna och till och med ställa ut! Men som sakt måste jag gå ut med ett koppel flera gånger om dagen... Till och med gå hem på lunchen för att kunna vissa att jag kan rasta hunden på lunchen också. Jag har redan bestämmt vad min Aussie ska heta! Akii ska bli dens nya namn. Men bara om jag sköter fin uppgift.
När jag gått med min ''Aussie'' till koppel i en kvart ungefär så hör jag ett prassel från buskarna. Jag kollar dit för att se vad som kan finnas där. Men när jag kom dit......

Det va första delen av ''Aussiedrömen'' hope you like it ;) Om jag bara skulle få min egna Aussie skulle jag bli den lyckligaste i världen!
Att  bara kriva om en hund ger mig en underbar kännsla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test