Aussiedrömen del 2

Hej alla, jag vet jag vet dåligt bloggande men men sånt som händer!
Dagen idag har ju varit okej fick reda på att jag ligger jätte bra till i matte och No. Engelska sa sofie att jag också kommer ligga bra till på våran sv/eng. Så glad tjej här! Men Gittan (lärare)ska börja skriva ett återgjärds pogram hon ska alltså bara börja på ett.... Men om jag lämmnar in alla so saker som jag inte gjort direkt efter lover så är ju de återgjärd programet borta! Men de bästa med dagen är ju såklart SPORTLOV!!!!

Aussiedrömen del två.... I väntan på en Aussie! Vet att de blev lång men värt att läsa för er som älskar hundar! Och varning för stavfel!

När jag gått med min ''Aussie'' till koppel i en kvart ungefär så hör jag ett prassel från buskarna. Jag kollar dit för att se vad som kan finnas där. Men när jag kom dit......

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så är de inget där.... Jag blir mycket furdersam och tar mitt koppel och vänder om. När jag kommer hem står mamma i hallen för hon och pappa ska snart åka och jobba, haha ovanligt! Dom är nästan aldrig hemma ialla fall inte mamma hon jobbar mest hela tiden tycker jag nu när hon är fast anställt! Kan man inte få en mor och dotter dag? Som gå på spa och få manikyr och predikyr.
Jag lägger mitt koppel i byron i hallen och mamma pussar mig hej då på min panna.

- Hej då...
- Förlåt att jag inte är hemma så ofta men i morgon lovar jag att jag ska va hemma och då ska vi göra något rikrigt kul!

Jag tror inte jag trodde på mamma men jag va tvungen att lita på henne för min egen skull, för jag ville inte liksom gå och känna mig sårad hela dagen i skolan. Det är ju trots allt den sista dagen innan sportlovet.
På bilden ska klassen rita något som hände under morgonen. Men Jag vill inte alls rita de som hände på morgonen! Fy bubblan!
Istället drömmer jag mig bort till en värld full av Aussie hundar. Jag hör en massa skällande från valpar till ung hundar från unghundar till vuxna! Alla de fina färger de har.

- Hallå, har du somnat hallå?
- Va nej, nej jag bara dag drömer lite.
- A men se till att sluta med de då!

När jag kommer hem så sitter jag i soffan och väntar på mamma. Men mest i en väntan på en Aussie.
Efter mitt dag drömande för andra gången i dag så ringer telefånen. Jag tar upp luren för att svara.
- Hallå!
- Hej de är jag, gumman förlåt men...

Jag lägger på luren för att jag vet vad mamma skulle säga! Senare på kvällen kommer mamma hem och pratar om vårat utveklingsammtal som vi ska ha nu på måndag. Men en sak jag inte fattar, varför ska vi ha de på en måndag och varför just på sportlovet? Då ska ju alla skolor vara stängda tycker jag!

Tre dagar senare på en måndag , Då de va fredag för tre dagar sen i berättelsen! Och nu har hon gått med sitt koppel i 4 dagar och de är 1 månad och 28 dagar kvar tills gon får sin efterlängtade Aussie!


Jag och mamma är på väg till skolan för ett utveklingssammtal på sportlovet -.- Hoppas de går bra jag och mamma prtade ju om utveklingsammtalet i fredags.
När vi kommer dit så pratar vi om hur de går i skolan, framför allt att jag inte koncentrerar mig utan bara tänker på en sak och mamma vet nog vad de är. Annars har hon missat något väldigt stort!
Efter de så måste jag gå ut för att de ska prata lite själva! Jag tar öronen mot dörren och lyssnar på vad dom har att säga till varandra.

- Men hon säger att du och hennes pappa inte är hemma så mycket, kanske darför hon är så deppig i skolan.
- Men vi har ju våra jobb, och jag vet ju inte om de beror på att vi inte är hemma ofta.
- Hon kanske behöver någon att vara med. Som en lille bror eller syster.
- Nej men de får hon inte.
- Men kanske en hund? Eller en katt?
- Vi har sakt att om hon går ut med ett koppel i två månader minst 6 gånger om dagen och går hem även på lunchen och rastar kopplet så sla hon få sin Aussie!
- Men...

Nu  när de vart extra spännade så ser jag att mamma ser att jag tjuvlyssnar på som. Hon kommer mot dörren och jag försöker låtsas som inen ting! Men då....

Det va del 2, vet att den va lång men de är värt att läsa för er som är hund- älskare!
Ha de så bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test