Aussiedrömen del 3

är så ledsen för att novellen vart så sent upplagt i dag men de tog lång tid att rensa mina kläder och vika dom! Men nu är ialla fall garderoben fin :)

Aussiedrömen del 3

Nu  när de vart extra spännade så ser jag att mamma ser att jag tjuvlyssnar på som. Hon kommer mot dörren och jag försöker låtsas som inen ting! Men då....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
När mamma ska öppna dörren för att säga till mig att jag inte får tjuv lyssna. så säger hon bara nu går vi hem till pappa han väntar på oss.
När vi kommer hem så läser pappa som vanligt måndags tidningen och dtriker sitt förmiddags kaffe. Det är min pappa och jag tror inte att han kommer sluta med det.
Mamma ger pappa en puss på pannan och ger han sedan en min som tyder ungefär så här ''Vi måste prata sen'' de vet jag för att de är inte första gången mamma gör den minen. När pappa läst klart sin tidning står mamma och förbereder köttet som vi ska äta i kväll. Men när mamma bet mig att passa såsen på spisen så visste jag att de är nu som dom ska ha sitt hemliga snack! Men hallå? Jag ville också luýssna på de där snacket! Varför måste jag stå här och passa en sås på spisen?
Mamma pch pappa står och pratar om något som inte jag får veta om, oretvis om jag får säga!

- Hur gick de på sammtalet i skolan idag?
- Det är just de jag vill prata om, de gick för de mesta bra.
- Okej och med de menar du?
- Att vi måste ge henne en Aussie!
- VA? Vi har ju bestämmt koppel grejen vi kan inte bara låte de vara och ge henne en hund ytan att vi vet om hon kan ta ansvar! Det går ju bara inte!
- Men vi måste hennes lärare sa att hon är deppig i skolan och ritar hundar på alla sina böker och papper.
- Men vi har ju...
- Jag vet, koppel saken. Men vill du hellre skapa ett syskon till henne?
- Okej du har rätt! Vart får vi tag på en Aussie?

Just i det ögonblicket mamm och pappa pratade med varandra så visste jag att de var något viktigt, om mig!
Och jag blev inte lite nyfiken av att veta att fde hela handlade om mig. Jag frågade mamma och pappa vad dom pratade om, men fick inget svar. Dom tog med sig datan till jobbet och va alltid inne på facebook när de skulle jobba!
Det har ju gått tre dagar och jag har gått ut med ett koppel i sex dagar. Ne nu måste jag få veta vad som pågår i de här huset! Så fort mamma och pappa kom hem den här eftermiddagen på en helt vanlig torstdag så skulle jag fråga ännu en gång vad som händer, och den här gången vill jag ha svar!

- Mamma, pappa kom ner!
- Mamm nu vill jag...
- Gumman sätt dig ner och blunda.

Jag hörde att mamma och pappa viskade med varandra och nu ville jag bara öppna min ögon för att se vad som var där!

- Såå nu får du kolla!

Jag öppnade mina ögon och jus där, där jag hade föreställt mig grejen jag skulle få. Så sitter en lite Blue merle Aussie och bara väntar på att få komma fram och hälsa.Skulle jag få slippa räkna dagar till två månader nu? Kunde jag bara glömma att gå ut med ett koppel i två månader?
Våra blickar möts och han va inte fin och inte snäll. Utan han var världens finast och snällaste. Min lilla isbjörn, min Nanook!


För er som vill veta så betyder Nanook isbjörn. Och vrf jag valde de
namnet på Aussien i novellen är för att de är ett otroligt fint namn.
Släng gärna in en kommentar om vad ni tyckte om del tre, jag är nöjd med alla delar jag gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test