Aussiedrömen del 4

Det blev sent med novellen ifag igen men sånt är livet vet ni! Det känns lite roligt och oroligt! För imorgon så kommer ju del 5 av Aussiedrömen. Och de oroliga är att jag vet ju inte precis hur många som läser den... Men de är säker några eller flera som gör de eftersom att runt nio tiden på morgornen så brukar jag ju ha runt 10 besökare på min blogg. Vet att de är lite men jag har ju bara haft bloggen i snart två månader eller lite till.

Aussiedrömen del 4

Våra blickar möts och han va inte fin och inte snäll. Utan han var världens finast och snällaste. Min lilla isbjörn, min Nanook!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Men de var ett problem! Något som alla ägare ska tänka på innan de skaffar hund! Jag går i skolan och mamma och pappa jobbar. Hur ska detta gå? Men de skulle inte va så svårt. Mamma har ett jätte bra jobb som djur kan följa med på. Hennes kompis brukar ha med sin rottweiler valp dit. Så tekniskt sätt är problemet löst, Nanook får följa med mamma till jobbet dom första månaderna, och när han är runt 8-9 månader så ska jag träna han att nu får du klara dig själv i några timmar.
Även om mina kompisar tyckte att Nanook var ett sånt fult namn och att han var så liten och klen.
Så blev han faktiskt allt större! Två månader gick och två till och ytrligare två månader till. Och nu var de dags för hans håda tränig att stanna hemma sjärlv tills jag kommer hem till lunchen och går ut med honom. I hela 9 månader hade Nanook följt med mamma till hennes jobb och varit där så han har fårr mycket träning av både mamma mig oc andra hundägare. Alltid när jag kom hem så tog jag honom ut i skogen och släppte honom där. Det va som om de bara var vi två i världen. Ibland kändes de tråkigt och i bland bara skönt. Men jag var ju aldrig ensamm! Jag hade ju alltif Nanook och för att vara en hund å är han den mest sociala och arbetviliga hund jag vet. Det står till och med i hundbökerna jag läser om Aissie hundar. Dom är mycket intiligenta och arbetsviliga och lättlärda. En trogen vän till sin ägare! och de står till och me med en stor understrycken text. Dom är mycket intiligenta och arbetsviliga och lättlärda. En trogen vän till sin ägare! Men nu, nu var de daks för Nanook att få vara ensam i hela 3 timmar utan att någon går ut med han. Eller han får ju såklart kissa och bajsa lite eftersom att vi har en hundlucka på dörren som leder till en hage ute i trädgården med lagom högtstaket. Även om han inte skulle hoppa ut, då han är en väldigt lydig hund. Mamma och pappa var tvungna att jobba över i en och en halv vecka på deras jobb och de är perfekt för då har ju jag och min Aussie Nonook huset för oss själva när jag kommer hem. Och de blir såå mycket lättare att träna då!
Jag började med att gå ut från dörren och stå där utanför utan att han märkte något. Och de gjorde jag bara för att jag ville se om han pep och gnällde något under tiden jag stog utanför. Men de gjorde han inte de gick super! Träningen fortsatte i en vecka och han gjorde små pip och gnäll då och då, men inte ofta! Och han var ju bara trots allt 9 månader och en vecka gammal nu!
Träningen gick bra jag började lite senare med att gå till affären då och då. Och i bland till kompisar och runt huset.
Ensam träningen pågick i ungefär 2 veckor och nu kan han vara ensam. Han ligger mest och sover eller är ute i hagen och solar. Och när jag komme rhem så tar han kopplat och väntar på att få gå ut i skogen. Men nu när han varit så duktig och gjort något bra för mig så vill jag ge något tillbaka till honom, jag har lät att hunden blir glad om man ger något tillbaka. Nanook fylle 10 månader snart och jag vill ge honom något speciellt, mycket speciellt!
när mamma komme hem så ssätter vi oss och pratar om vad vi kan göra. Och de slutar med att vi kommer fram till ett beslut som är mycker bra...

Det va del 4 av Aussiedrömen hoppas verkligen ni gillade den!


Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej!

Din blogg börjar verkligen att köra igång , den blir mer intressant och novellen blir bara bättre. Tyvärr har jag ingen blogg utan jag bara läser bloggar.

Men jag har ett tips! Du kan blogga om mode och och mera under dagen och ha mera bilder från just den stunden där du är. För du tycker säkert flera bloggläsare att din blogg blir intressant. Från en tjej som älskar att läsa en massa bloggar!

2012-02-19 @ 23:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test