Aussiedrömen del 5

Hej på er som jag alltid gör varje dag då måste jag ju skriva Aussiedrömen! Och som ni redan vet så är de inte fel att komma med kommentarer och tips! För skulle va jätte glad om ni gjorde de.

Aussiedrömen del 5

när mamma kommer hem så ssätter vi oss och pratar om vad vi kan göra för Nanook. Och de slutar med att vi kommer fram till ett beslut som är mycket bra...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mamma ringer sammtal till Nanooks kennel och till andra hundägare som är hennes kompisar! Och jag bara går i skolan och väntar på att få komme hem till Nanook. Men mina skoldagar är inte långa. Jag slutar alltid 1 eller halv 1. Och de är bra nu när vi har Nanook. Vi har exatkt 1 vecka på oss att fixa överaskningen till Nanook och mamma hade redan fixat helften av de som skulle fixas.
Endag efterskolan så var Nanook mycket ivrig! Han tog kopplet på en gång jag han knappt hälsa på honom innan han ville ut. Så jag släppte han i skogen och han sprang flera hundra meter bort elller aa minst 200. Men jag roppade på han, och han skällde tillbaka.

- Nanook, Nanook?

Han kom springande mot mig och drog i min jacka.

- Vad är de gubben? Vill du vissa något?

Jag gick efter Nanook för att se vad som har hänt. När jag kommer dit så hör jag ett gnällande i det långa gräset. Jag springer dit. Jag sätter mig på huk och bara kollar. Jag tar genast av mig min jacka och lägger den runt den skadade lilla valpen. Jag kunde slåvad om att de va en Jackrussel. Jag bar upp den i famnen och gick hemmåt. Jag tog en lagom stor kartong för valpen. Bäddade med en mjuk filt och gjorde en flaska varm mjälk som jg sedan matade valpen med.
När mamma kom hem så förklarade jag hela historian för henne och vi bestämmde oss för att åka till polisen som sedan kontaktade vetrinär. Vi hade många frågor om den lilla valpen som jag kallade Akii.

- Hej jag är mamma till tjejen som hittade valpen.
- Mamma tyst!
- Som mamma till flickan vill jag att vetrinären svarar på några frågor. Hur gammal är valpen och har den ett hem?
- Valpen kanske är runt 4 månader och de menas 16 veckor. Och nej frun jag tror inte den har ett hem eftersom att de va långt inne i skogen.
- Okej, hur är de med den, är den allvarligt skadad?
- Jag har undersökt valpen och den verkar bara ha en skråma på benet, inget att vara rädd för. Men vi måste be er om att valpen ska få bo hos er tills vi har hittat ett hem åt den.

Jag svarade ja med en gång och den var ju aldrig hemma ensam på förmiddagen eftersom att Akii hade Nanook!

de va den delen hoppas den va bra!

Så här ser den ut i berättelsen!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Har fastnat för din novell.

Jag tycker du skriver bra och hoppas verkligen att din dröm blir sann en dag :)

2012-02-20 @ 21:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test