Aussiedrömen del 6

Hej på er!
Har varit en långtråkig dag idag... inte roligt tycker jag! Men nu ska jag skriva Aussiedrömen del 6 och de ska väl bli mer kul?

Aussiedrömen del 6


Jag svarade ja med en gång och den var ju aldrig hemma ensam på förmiddagen eftersom att Akii hade Nanook!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På dagarna så sa våran granne som hade sett Akii och Nanook ute i hundgården, att dom lekte fint med varandra. Och de är ju bra eftersom att Nanook är ju lite större än Akii, hahaha ganska mycket större.
Det va inte alls något problem att gå ut med dom båda i koppel då Nanook var lydig och Akii gjorde som Nanook. De var nästan som om dom uppfostrade varandra. Flera dagar gick men inget svar från polisen om ett nytt hem. Inget svar tänkte jag? Då måste vi ju behålla Akii. Och han börjar faktiskt lyssna på de namnet nu! Det gick yttligare några dagar och v hade haft Akii i en vecka nu. Han va rumsren vilket han inte va när han kom till oss. Men nu är de bara en vecka kvar tills Nanook blir 10 månader och de är ju då vi ska ge honom något speciellt.
Så mamma gick till polisen och fråga om de har hittat något hem åt Akii för att de var väldigt dyrt med två olika foder även om vi hade råd eftersom att Akii var valp så måste han äta valpfoder.

- Har ni hittat ett nytt hem åt lilla Akii?
- Nej tyvärr frun inget hem. Men om de nu är så att vi inte gör de så finns de alltid hundhem att lämna han på.
- Jag kanske måste prata med min dotter först. Men jag återkommer!
- De låter bra de!

När mamma berättat den sorliga nyheterna så vart jag ju såå ledsen, men förstog att de var de bästa.
När vi skulle lämna in Akii till polisen dagen därpå så var både mamma och jag och Nanook ledsna att behöva lämmna bort han. När vi precis skulle ge honom till polisen så kollade han med sina söta valp ögon på mamma.

- Sluta gör så sär Akii, du får mig bara att vilja ändra mig.

Akii fortsatte kolla, som om han ville att mamma skulle ändra sig. Och att han visste att de var något som skulle skillja de åts.

- Är ni redo frun?
-Vet du vad? Jag tror att lillen här nyss har fått sin nya familj.

VA? tänkte jag, ska jag få ha två hundar?

- Om frun säger så, så är han er!

Det kändes såå himla bra att gå hem med två hundar igen. Att få veta att Akii och Nanook va mina hundar! När vi kom hem så gjorde vi upp ett Schema som var både för Akii och Nanook! Och de funka jätte bra. I en vecka har de funkat. Och en vecka är alltså så länge som Akii har varit en familje medlem! Och i morgorn är de den stora dagen! Nanook 10 månaders pressent! Är så himla taggad!

Det va den del 6 och hoppas ni gillade den! Älskar verkligen denna ras! Kommentera så är du som läser bäst!
Och för er som undrar vet jag inte om jag bloggar under dagen i morgon, då vi bara har 2 internet hemma hos pappa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test