Aussiedrömen del 7

Hej på er! 
Har ju redan berättat om dagen i föra inlägget ''seg dag idag'' men nu har pappa instrallerat telenor internet stickan för att jag ska kunna blogga kvällens sista inlägg! SNÄLLT för min del! Men nu ska ni få veta mer hur de går för Nanook 10 månaders pressent!

Aussiedrömen del 7


Det kändes såå himla bra att gå hem med två hundar igen. Att få veta att Akii och Nanook va mina hundar! När vi kom hem så gjorde vi upp ett Schema som var både för Akii och Nanook! Och de funka jätte bra. I en vecka har de funkat. Och en vecka är alltså så länge som Akii har varit en familje medlem! Och i morgorn är de den stora dagen! Nanook 10 månaders pressent! Är så himla taggad!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vaknar tidigt idag för att fixa mig! Jag borstar Nanooks mjuka päls! Och eftersom att Akii är så liten än så har han inge päls att borsta än. Men efter de så gör mamma sig ordnig och sen bär vi oss åt till en gård på landet. När vi kommer ut ur bilen och släpper ut Akii och Nanook så blir dom överlyckliga! De springer med Nanooks alla syskon långt bort på ängen. Juste de va Nanooks första överaskning en syskonträff! Men alla andra Aussie hundar från hanns kull. Jag såg direkt på Nanook att han var lycklig, mycket lycklig faktiskt. Och lika så Akii. Och om dom var lyckliga, så var jag också de!
Vi var där i många timmar med lek och bus. Och Akii hadde blivit som en i Aussie flocken. Han var ju mycket minder än dom så alla lkte snällt med han. Efter syskon träffen fick Akii och Nanook en skön behandlig med ett varmt bad och kloklippnig och pälsklippning. Akii var med på allt eftersom att han va medlem i familjen nu och de våre inte snällt att låta han titta på tycker vi.
Men när vi kom hem igen så gav vi de ett varsit stort ben. Eller Akiis var väl lagom för han ialla fall. Sedan kunde de båda gå och lägga sig som två nöjda och älskvärda hundar. Både jag och mamma var också nöjda med dagen.
När pappa kom hem så åt vi middag och han frågade om dagen.

- Hur var eran dag idag då?
- Pappa du skulle sätt dom var överlyckliga, de känndes så bra att se och känna!
- Jasså? De var kul att höra. Själv har de varit jobbigt på jobbet! Lasse Jonsson svimmade och fick åka in till akuten.
- Men ojdå, de låter inte bra.

När pappa berättade om händelsen så visste jag att han ville åka in till sjukhuset. Det var ju trots allt hanns bästa kompis. Så vi fixade en hundvakt till hundarna så att dom inte behövde vara ensam en heldag då vi alla tre, mamma pappa och jag skulle dit och hälsa på och ge en massa blommor! Han mådde bra och de värmde pappa i hanns hjärta. Och de gjorde också mig glad.
Några dagar senare började skolan efter ett 2 veckors sportlov. Och allt var som vanligt jag va i skolan tills halv ett då jag kom hem och gick ut med hundarna i skogen.
2 månader gick och Nanook blev 1 år och Akii 6 månader. tiden går väldigt fort när man har kul. Men en dag när jag kommer hem från skolan och öppnar dörren så är Akii inte som vanligt. Han piper och gnäller och lägger sig under soffan. Jag blir rädd och roppar på Nanook!

Det va Aussiedrömen del 7 hoppas ni gillade den även om den inte vart så lång! Jag vet att de kanske inte är lika spännande längre men när man har tagit alla sina ider till dom andra delarna så måste man ju komma på nya och de är inte så lätt som de värkar. Så om ni har något tips som skulle de vara parfekt i fall ni ville kommentera det för är helt slut på ider men försöker att ta de som kommer upp och finns i min hjärna ;) Så varsegod att kommentera.

Någon bild på en Aussie träff som är tagen från google!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jätte fin blogg och jag tycker inte alls att din novell är tråkig eller långsam, tycker den är jätte spännande och super bra! Fortsätt så tjejen!

2012-02-22 @ 21:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test