Aussiedrömmen säsong 2 del 3

Hej på er alla novell läsare!
Vet att de var längesen jag skrev kanske c en och en halv vecka sen?
Aja nu kommer i alla fall 3:a delen som ni väntat på!
Ijust den stunden då jag smälde igen dörren för att gå ut och leta efter nanok så ångrade jag faktiskt att jag sagt så där till min mamma. Jag älskar henne men jag kan bara inte tänka den tanken just nu att älska henne, HON HAR TAGIT NANOK I FRÅN MIG!
Senare den dagen har jag fortfarande inte hittat nanok men jag gå förby en skåp bil som de kommer skall ifrån.
Så jag går till bilden och kollar om de kan vara nanok. Precis när jag kollar in i fönstret så hör jag ett ljud bakom mig. Jag vänder mig om för att se vad de kan vara.
- ahhhhhhhhhhhh mamma!!!
.................................................................................................................................................................
- Nej vänta var inte rädd!
- Åhh du skrämde mig, är de din bil?
- Ah och min hundar också... är du intriserrad av att ha en hund?
Vad ska jag säga?
Ska jag säga att jag har en hund eller att jag inte har? Jag har ju två ... eller kanske bara en... För vem vet nanok kanske har blivit överkörd , kidnappad eller bara sprungit iväg.
Men wow vilken upplevelse att få ha så många hundar, att kunna gå och lägga sig på kvällen och veta att man har dom.
- Ehh nej , eller ja men jag har två styckna. Eller en....
- Vad menar du lille vän?
- jag letar efter han nu, min fina hund, Nanok heter han och är en Aussie... Min mamma har tappad  bort han när jag var i skolan. Och jag fattar inte hur hon kunde låta de hända, jag fattar bara inte...
-  Aha... Du jag förstår vad du menar. Jag jobbar på ett hundhem för hemlösa hundar och har vart med om många som varit borta eller ska behövas avlivas ialla fall dom som står på röda listan...
- Gud vad hemskt, nå väl jag måste fortsätta leta.
Jag går min väg innan jag hör ett rop som säger '' ej du, vänta ett tag!''
Så jag säger jag?. Ja du, du är ju tjejen som va så inriserad på lektionen i går. Känner du inte igen mig? Jag va gäst hos eran klass.
- Aha de är du charline!
- Jaa och vet du jag ska hjälpa dig at leta efter din hund. Vi åker till mitt jobb som inte är alls långt här ifrån.
Så jag och Charline åkte mot hennes jobb som hette dogforks park. När vi kom in så var de fullt av burar med hundar i. Både agresiva, snälla , skyga och en massa olika temprament. Men jag var lungn och de smitade av sig på hundarna också. Det va som om jag kände hur de känner. Alla la sig ner lungt när jag hade satt mig ner lungt på en stol som Charline hade tagit fram till mig medans hon gick och lastade av alla sina hundar från hennes bil.
Jag gick fra till en bur som där fanns en hund som de stog Mac på namn skylten.
Charline kom tillbaka med en lisa en namn på och jag antog att de var ''röda listan''
- Charline vad är de med den här hunden, Jag känner att den inte mår bra, men ändå är den jätte snäll.
- Aa de är han också. Hans ägare lämnade in honom för att han inte gjorde som han sa och de förstår jag ju så som ägaren va mot honom. Men jag tycker han är jätte lydig.
Jag och Charline kollade på röda listan och där stog de att....
Hoppas ni gillade de :D

Kommentarer
Postat av: Fanny

ska det inte vara en till del? den var bra ju c':

Svar: Jodå de ska de men kommer inte skriva varje dag.

2012-06-22 @ 00:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test