Aussiedrömen ny del 2!

Hej på er alla som läser bloggen!

Nu börjar jag med Assiedrömen del 2, så nu kommer ni få läsa aussiedrömen del 2 del 1 haha låter lite konstigt men de är ungefär så här '' aussiedrömen säsong 2 del 1 ''!
då jag gjort om min blogg till Aussiedrömen istället, men här har ni min vanliga '' JAG '' blogg: http://www.nattstad.se/Photobyfanny
så jag kommer helt enkelt fortsätta skriva precis som på säsong 1 men nu kommer de bli andra spänande aventyr för nankok och akii om ni mins dom ;)

Assiedrömen säsong 2 del 1!

Sommarlov!
Äntligen sommarlov, jag har längtat så mycket efter de här! sett i fram mot en hel sommar med dom underbaraste vännerna på hela jorden, som som älskar mig och förstår mig till 100%.
Om de inte vore för alla pengar och vetrinären så skulle den här sommaren bli skit! Och då menar jag skit!
Jag hade inte klarat sommaren utan nanok! Minns ni? När nanok blev väldigt sjuk för ungefär 1 år sen och kanske inte skulle överleva. Men de gjorde han med hjälp av vatrinären och alla pengar! 
Jag minns ialla fall, men jag vill inte minnas en sån hemsk händelse! Det sätter sig på hjärnan som ett plåster liksom.

Men nu är de sommar och jag har såå mycket annat att se fram emot, att släppa nanok och akii på ängen och varkligen kunna vara lycklig för att dom är det. Nanok och akii ger mig STORA skäl till att leva. Utan dom är jag INGET. Det viktigaste i människans och hundens liv tillsammans är att man känner sig bekväma med varandra. Man ska kunna lita på hunden och hunden på människan, att känna vad hunden vill och känner gör mig så lycklig. Men så finns de valpar som väntar på ett kast liv och när jag tänker på det så börjar jag verkligen gråta, jag har lust att ta alla valpar som utsätts för detta och bara sätta deras ägare i fängelse!
På tal om hundar så ska jag gå till skolan nu, sista dagen väntar och sen på kvällen är de avslutning.

- Mamma jag går till skolan nu men går hem på lunchen och går ut med nanok och akii!!!!
- Gör så, jag åker till jobbet ändå så.

Hmm jobbet? Som vanligt då eller. Fast de var ju trots allt jag fick nanok och varför jag fick behålla akii efter att ha hittat honom i skogen aldeles ensam.
Pappa jobbar också hela tiden men han kommer hem när jag sover och är hemma på helgerna.

Idag ska de komma hem tjej till vårn klass som tar hamd om hemlösa hundar på ett hundcenter, åå vad kul de är ju precis vad jag vill jobba med.

- Godmorgon klassen idag ska vi få en mycket speciell gäst hit, nämligen charline som jobbar med hemlösa hundar på ett hundcenter. så här har vi henne Charline!!
- Hej på er alla barn, namnet är Charline och jag älskar hundar! Hemlösa som ike hemlösa, hund som hund liksom. Jag hjälper även agrresiva hundar och deras ägare. Har ni frågor så kan jag svara på dom efter lektionen för jag kommer vara i skolan hala dagen!

Wow jag måste fråga något! Eller nej jag vågar inte, eller jo! NEJ jag ska inte!!
På väg hem så har jag brottom för vi slutade klockan 4 och avslutningen börjar klockan halv 6. Och som tur är ska min klass inte sjunga i år.
På vägen hem tänkte jag att jag verkligen ångra att jag inte pratade med Charline... När jag kommer hem så står grinden öppen. Hmm konstigt tyckte jag, mamma måste ha haft brottom till jobbet idag. När jag kommer in i huset står mamma i hallen....

Lite trött sam del men de spänande kommer ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test